”Når den står der på hjulene og har sit stel med de funktioner, som der skal være, ser vi på, hvilke dele, vi skal fremhæve for at få det bedste frem i cyklen,” fortæller Per og fortsætter: ”Når du kigger på en bil, ser du dens form og kontrasterne. Hvis den er sort, ser du de grå alu-fælge. Vi skal finde ud af, hvad det er cyklen har og fremhæve det, så folk ser det. Du dæmper noget, fremhæver noget andet. Arbejder med lys og skygge.”
De har en særlig evne til at finde frem til netop dét, som gør hver cykel til noget særligt. Som om de med kirurgens præcision og æstetikerens perfektionisme finder frem til cyklens inderste væsen, og fremhæver det, så vi andre dødelige også kan se med og få glæde af det. De vender blikket mod cyklen igen. ”Hvis vi piller ved noget her,” forklarer Nicholas og peger på styret, ”rykker vi ved nogle andre ting. Det gælder alle steder; lygter, sæde, højde osv. Linjerne på cyklen skal være klare.”
Det handler om at lægge en plan, og følge den. Per sætter sig på hug, banker let på det ene dæk og kigger op: ”Hvis de nu er grovmønstrede, skal cyklen følge den terrængående stil. Eller også beslutter du dig for, at gå helt kontra. Dvs. en stil som slet ikke er det. Lidt ligesom, når du tager converse-skoene på sammen med en blazer til kusinens bryllup, ikke?” Han griner lidt. Men mener det.