ASM Foods fremstiller chokolade-, karamel- og marmeladeprodukter til mejeri- og isproducenter, bagerier og konfektureindustrien. Virksomheden er en del af den internationale selskabsgruppe Barry Callebaut og har 150 medarbejdere. ASM Foods har været kunde hos Linde i mere end 15 år. I disse år har Linde flere gange bistået ASM Foods med produktudviklingsprocessen ved at invitere virksomheden til at benytte sit testlaboratorium i Helsingborg.
Linde’s testlaboratorium i Helsingborg er et af Linde Gruppens syv sådanne laboratorier på verdensplan, og det eneste af sin art i Skandinavien. I laboratoriet kan virksomheden afprøve forskellige nedfrysningsløsninger for at finde den optimale løsning for hvert produkt. Da ASM Foods løbende udvider sit produktsortiment har virksomheden aflagt adskillige besøg på testlaboratoriet i Helsingborg.
Besøgene i testlaboratoriet har givet os mulighed for at afprøve forskellige fryseløsninger for nye produktidéer. Efter afslutningen af prøverne tog vi resultaterne med os tilbage med henblik på evaluering, hvilket har gjort det muligt for os at gå videre til næste trin i produktudviklingsprocessen, siger Roger Alsäter, CEO hos ASM Foods.
Muligheden for at afprøve forskellige fryseløsninger i et komplet udstyret laboratorium sammen med Linde's eksperter har været af stor værdi for ASM Foods, da virksomheden hele tiden sigter mod at udvikle sit produktudvalg.
Løbende forbedring er en forudsætning for os. Linde's viden om kryoteknisk nedkøling og fryseteknik kombineret med de erfaringer vi har gjort os i laboratoriet har gjort os i stand til at evaluere vores produktidéer og nå frem til bedre løsninger, siger Alsäter.
For øjeblikket har ASM Foods ikke yderligere besøg i testlaboratoriet skrevet i kalenderen. Men ASM Foods ved hvor de skal henvende sig næste gang en produktidé skal afprøves grundigt.
Hen over årene har Linde været en vigtig partner for os i vores produktudviklingsproces. Linde har ressourcerne og den viden, der får os til at komme videre. Vi arbejder godt sammen, hvilket gør det let at samarbejde om at skabe nye produktløsninger, der skaber værdi både for os og vores kunder. Det er et stort aktiv for os, slutter Roger Alsäter af.